Bosch Grubu, zorlu ekonomik koşullara ve zayıf pazarlara rağmen 2018 yılında elde ettiği satış geliri ve diğer sonuçlar açısından tüm zamanların en yüksek düzeyine ulaştı. Yoluna başarıyla devam eden Bosch, 31 Aralık 2018 tarihi itibarıyla açıklanan ön rakamlara göre, geçtiğimiz yıl 77,9 milyar Avro’luk satış gerçekleştirdi. Satış sonuçları, yaklaşık 2,1 milyar Avro’luk kur etkisinden olumsuz etkilendi. Kur etkilerine göre ayarlandığında ise satış gelirinde yüzde 4,3 oranında artış gerçekleşti. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, ön rakamların açıklandığı basın toplantısında, “Ekonomik açıdan zor ortama rağmen Bosch, 2018 yılında iyi bir performans sergiledi. Satışlar ve sonuçlar bir kez daha rekor seviyede gerçekleşti” dedi.
2018’te 52 milyon internet erişimli ürün satışı gerçekleşti
Bosch Grubu CEO’su Dr. Denner, “Bir inovasyon lideri olarak, hem teknolojik hem de ticari açıdan pazarlarımızdaki değişimi şekillendirmek istiyoruz. Stratejik odak noktamız, bağlanabilirliğin başarılı olmasıdır” dedi. Bosch, 2018 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 37 artışla toplam 52 milyon adet internet erişimli ürün sattığını açıkladı.
Bosch’un geçen yıl, faaliyetlerden kaynaklanan FVÖK’ü (Faiz ve Vergi Öncesi Kar) yaklaşık 5,3 milyar Avro’ya ulaştı.Faaliyetlerden kaynaklanan FVÖK böylece yüzde 6,9 oldu. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Prof. Stefan Asenkerschbaumer, “Bosch, beklenen zorlu ekonomik koşullara rağmen faaliyet gösterdiği pazarların üzerinde bir gelişme elde etmeyi ve yüksek kazanç seviyesini korumayı hedefliyor. Teknoloji liderliğimizin artmasını ve bununla birlikte şirketimizin geleceğinin daha iyi olmasını finanse edebilmemiz için, tüm iş sektörlerimizi daha da rekabetçi hale getirmeyi planlıyoruz” dedi.
Otonom sürüşe 4 milyar Avro değerinde ön yatırım
Bosch’un Ar-Ge çalışmalarının odak noktalarından birini otonom sürüş oluşturuyor. Kazasız mobiliteye giden yolun bir parçası olarak Bosch, iki geliştirme yolunu takip ediyor. Bunlardan birincisi, özel araçlarda otonom sürüşü kısmen mümkün kılacak olan otonom seviyeleri 2 ve 3 olan sürücü destek sistemleri. Bu alanda bir teknoloji ve pazar lideri olan şirket, bu yıl sürücü destek sistemlerinde 2 milyar Avro’luk satış elde etmeyi bekliyor. İkinci geliştirme yolu ise 2020 yılının başından itibaren sürücüsüz sürüş sağlayacak olan 4’üncü ve 5’inci otonom seviyeleri…Bosch CEO’su Dr. Denner, “Sürücüsüz sürüş, bireysel mobilitede ezberleri bozacak robot taksiler ve servis aracı tabanlı mobilite gibi güçlü iş modellerine kapıyı açacak” derken, otomasyonun teknik karmaşıklığı nedeniyle bunu geleceğe yönelik bir yatırım odak noktası olarak görüyor. Dr. Denner, 2022 yılına kadar olan süreçte, şirketin ön yatırımlarının toplamda 4 milyar Avro’ya ulaşmasını öngördüklerini açıkladı. Bosch’ta halen yaklaşık 4.000 mühendis, otonom sürüş üzerinde çalışmalar yürütüyor.
Mobilite servislerine yönelik kapsamlı bir ekosistem
2015 ila 2030 yılları arasında kişisel mobilitenin yüzde 50 oranında artacağı tahmin ediliyor (Kaynak: ITF). Bu nedenle, önümüzdeki on yıl için uzmanlar, otonom sürüş donanım ve yazılım pazarının yaklaşık 60 milyar dolar değerinde olmasını bekliyor (Kaynak: Roland Berger).2025 yılı itibarıyla, dünya genelinde 2,5 milyon talep üzerine servis otobüsünün büyük bir kısmı sürücüsüz olacak (Kaynak: Roland Berger). Uzmanlar, 2035 yılı itibarıyla ortak mobiliteye ilişkin satışların neredeyse 160 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor (Kaynak: BCG). Tüm bu öngörülerden hareketle Bosch, bu mobilite türü için hem teknoloji hem de servisler sunmaya hazırlanıyor. Bosch mobilite servisleri ekosistemi, daha şimdiden rezervasyon, ödeme, park etme, şarj etme, yönetim, bakım ve eğlendirici bilgilendirmeye yönelik çözümleri ve servisleri birleştiriyor. Bu servislerden biri, elektrikli araçlara yönelik bir ağa bağlı navigasyon ve şarj çözümü olan Convenience Charging. Dr. Denner, “Ağa bağlı çözümlerimiz, elektromobiliteyi günlük kullanıma uygun hale getirebileceğimiz anlamına geliyor” dedi.